أشهد ان لا أله الا الله واشهد ان محمد رسول الله, اللهم بعلمك الغيب وقدرتك على الخلق احيني ما علمت الحياة خيرا لي وتوفني ما علمت الوفاة خيرا لي اللهم اني اسالك خشيتك في الغيب والشهادة واسالك كلمة الحق في الرضا والغضب واسالك القصد في الغنى والفقر اللهم اسالك نعيما لا ينفذ واسالك قرة عين لا تنقطع واسالك الرضى بعد القضاء واسالك برد العيش بعد الموت اللهم اسالك لذة النظر الى وجهك الكريم والشوق الى لقائك في ضراء مضرة ولا فتنة مضلة اللهم زينا بزينة الايمان واجعلنا هداة مهتدين اللهم اني اسالك بأن لك الحمد لا الة الا انت المنان بديع السموات والارض يا ذا الجلال والاكرام يا حي يا قيوم اللهم البسني العافيه حتي تهنيني بالمعيشه واختم لي بالمغفره حتي لا تضرني الذنوب واكفني كل هول دون الجنه حتي تبلغنيها برحمتك يا ارحم الراحمي

2008-09-16

من الواقع

اتقي شر من بلغت اليـــــــــه
الجمله دي سمعتها من عبد الفتاح القصري في فيلم قديم قوي لهالمهم ضحكت قوي لما سمعتها بس جه في بالي ايه عرف عبد الفتاح القصري ان هيجي يوم والناس تخاف من البوليس بالشكل دهيعني هيخافو يروحو قسم شرطه لمجرد الشهاده,الخوف انك تدخل شاهد تخرج متهم وهيخافومن التبليغ يعني لو واحد لقي جثه طبعا هيسبها ويمشي ولا كأنه شاف حاجه
لو بلغ اول من هيشكو فيه هوه لاء ياعم انا اشتري نفسي وبناقص بهدله

............................
زمن الصور خلص


الجمله دي كمان سمعتها في فيلم بس ضايقتني قوي مش عارف ليه اضايقتيمكن حست ان الزمن الجميل ده الي بشوفه في الصور فاتني خلاص وملحتوشولا يمكن عشان انا الوحدي في اخواتي الي متصورتش وانا صغير ؟بس الي فعلا شايفه ان الناس مبقتش زي ما هيه في الصور ومبقوش يتصورو اساساالا عشان كرنيه او بطاقه ...دا حتي صور البطاقه ابيض واسود وشكلها عاركل ما اقلب في الصور القديمه الي عامللها كام البوم كامل العددالاقي الرجاله متشيكين علي سنجة عشره تحس انهم رجاله فعلاوالاقي الستات والبسمه مش مفارقه عنيهم والضحك من القلب والاطفال كانهم ملايكه رجاله وستات بس علي حجم صغير
,والكل واقف في الصوره كده
وكلمة الدنيا مش اجمل من كده هتنط من وشهم انا بجد كان نفسي اكون في صوره من ضمن الصور دي.

No comments: